پهن – ضخیم کانال امتحان فعالیت امتحانات

پهن – ضخیم: کانال امتحان فعالیت امتحانات اخبار اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی روش‌های تازه قاچاق مواد مخدر ، تمهید قاچاقچیان «تریاک» و «هروئین» را ارزان نکرد

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشف ۲۱۲ تن ماده مخدر در سه ماه نخست امسال از زیاد کردن ۱۳درصدی کشف قرص‌های روانگران نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر دا

روش‌های تازه قاچاق مواد مخدر ، تمهید قاچاقچیان «تریاک» و «هروئین» را ارزان نکرد

تمهید قاچاقچیان «تریاک» و «هروئین» را ارزان نکرد/ روش های تازه قاچاق مواد مخدر

عبارات مهم : قانون

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشف ۲۱۲ تن ماده مخدر در سه ماه نخست امسال از زیاد کردن ۱۳درصدی کشف قرص های روانگران نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش ایسنا، پرویز افشار در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه مجموعه کشفیات مواد مخدر تا روز گذشته ۲۱۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۰۱ تن بوده، زیاد کردن ۶ درصدی را نشان می دهد، افزود: مجموع کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر ۱۹۷ تن از مجموع ۲۱۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۵ درصد رشد داشته است ولی به علت کم کردن کشفیات سایر دستگاه ها مجموع کشف مواد مخدر به ۶ درصد رسیده است.

افزایش ۱۳ درصدی کشف قرص های روان گردان

روش‌های تازه قاچاق مواد مخدر ، تمهید قاچاقچیان «تریاک» و «هروئین» را ارزان نکرد

وی با اشاره به استان های برتر در زمینه کشف مواد مخدر اظهار کرد: استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، تهران، اصفهان، یزد، گلستان، خراسان رضوی و خوزستان بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر را به خود تخصیص داده شده است داده اند. سهم سه استان اولویت دار مشمول بر سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان به ۵۶ درصد از مجموع کل کشفیات می رسد.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه از زیاد کردن ۱۳ درصدی کشف قرص های روان گردان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این زیاد کردن نشان دهنده این است که باید حساسیت بیشتری در زمینه قرص های روانگردان داشته باشیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشف ۲۱۲ تن ماده مخدر در سه ماه نخست امسال از زیاد کردن ۱۳درصدی کشف قرص‌های روانگران نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر دا

کاهش ۷۰ درصدی ورود مواد پیش ساز به کشور

رشد ۸۰ درصدی سلاح های مکشوفه از قاچاقچیان

افشار در ادامه با اشاره به کم کردن ۷۰ درصدی ورود مواد پیش ساز به داخل کشور تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر سرسختی خاصی در قبال ورود این مواد به کشور دارد و مرزهای کشور در این زمینه تجهیز شده است اند. به همین علت فضا جهت ورود این نوع مواد به کشور ناامن شده است و ریسک قاچاقچیان در این زمینه زیاد کردن یافته. همچنین عوض کردن الگوی مصرف از شیشه به گل و مواد سنتی نیز مزید بر علت شده است است.

روش‌های تازه قاچاق مواد مخدر ، تمهید قاچاقچیان «تریاک» و «هروئین» را ارزان نکرد

وی در ادامه با اشاره به رشد سه درصدی توقیف خودروهای حمل مواد مخدر در سه ماه امسال افزود: همچنین سلاحهای مکشوفه از قاچاقچیان نیز با رشد ۸۰ درصدی روبرو بوده هست. این به معنای همراهی عرصه های مبارزه با حمل مواد مخدر، جرایم شرکت یافته، جرایم خشن و حمل سلاح است و نشان می دهد که زیاد عملیات های انجام شده است مبتنی براطلاعات بوده اند تا ازاین طریق میزان تلفات افراد مسلح و قاچاقچیان زیاد کردن یابد.

میزان فوت و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در سال گذشته /کاهش ۵.۶ درصدی فوت و میرها

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشف ۲۱۲ تن ماده مخدر در سه ماه نخست امسال از زیاد کردن ۱۳درصدی کشف قرص‌های روانگران نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر دا

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه ضمن تشریح میزان فوت و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در سال گذشته اظهار کرد: مجموعا در طول ۱۲ماه سال ۹۶ سه هزار و ۱۲ نفر بر اساس گزارش پزشکی قانونی در ۳۱ استان در اثر عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر فوت کرده اند.

افشار در ادامه با اشاره به کم کردن ۵.۶ درصدی میزان فوت و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ تصریح کرد: ۲۶۴۰ فوت و میر ناشی از مصرف مواد مخدر، ۳۷۲ فوت ناشی از مواد محرک بوده هست. همچنین نزدیک به ۳۵۳ (بین ۱۰ تا ۱۱ درصد) از این تعداد فوت و میر سهم زنان و ۲۶۵۹ مورد فوت و میر سهم مردان بوده است.

روش‌های تازه قاچاق مواد مخدر ، تمهید قاچاقچیان «تریاک» و «هروئین» را ارزان نکرد

وی با اشاره به همکاری مردم و حضور شرکت های مردم نهاد بر توانمندسازی افراد اصلاح یافته افزود: ۲۴۱۱ ان جی او در زمینه مواد مخدر فعال هستند که ۹۳۹ مورد از آنها در زمینه پیشگیری، ۱۳۸۰ مورد در زمینه درمان و کم کردن آسیب و ۹۲ شرکت مردم نهاد نیز در زمینه صیانت، ایجاد اشتغال و توانمندسازی فعالند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاری ۴۰ جلسه استانی در سه ماه گذشته با حضور شرکت های مردم نهاد خبر داد و گفت: ۲۰ تفاهم نامه نیز در زمینه توسعه همکاری با سایر دستگاه ها، ۱۰۰ همایش در حوزه صیانت و ۵ مورد حمایت از طرح های عمده اشتغالزایی نیز انجام شده است هست. همچنین ۸۰ جلسه آموزشی به همراه ۱۲۱ نشست تخصصی توانمندسازی به حرکت به سمت اشتغال مولد و دانش بنیان برگزار شده است است.

افشار با اشاره به فعالیت ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه فرهنگی و پیشگیری از مصرف موادمخدر تصریح کرد: جهت ۳۰۰هزار دانش آموز برنامه های آموزشی برگزار شده است هست. همچنین ۴۰۰ هزار نفر از والدین دانش آموزان نیز تحت پوشش برنامه های آموزشی قرار گرفتند. همچنین ۱۵۸ هزار مدیر، معلم، مربی و سایر دست اندرکاران مدارس نیز در طرح های توانمندسازی و آموزشی شرکت کرده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افراد نیز از طریق شرکت بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش تحت آموزش هایی نظیر نحوه تعامل با فرزندان و سایر مهارت های آموزشی قرار گرفتند. همچنین در سطح دانشگاهی ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه ها و خوابگاه ها از برنامه های آموزشی بهره مند شدند. ۳۵۰۰ نفر از اساتید نیز از طریق اداره کل مشاوره دانشگاه ها از آموزش های مورد نیاز بهره مند شدند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به فعالیتهای ستاد مبارزه با موادمخدر جهت آموزش محیط های کارگری و صنعتی نیز گفت: در طرح کاج ۱۲۰۰ کارگاه که دارای ۵۰ تا ۱۰۰پرسنل بودند، برگزار شده است است همچنین ۷۶۰هزارنفر از کارمندان دولت نیز تا آخر سه ماه نخست امسال تحت پوشش کارگاه های مهارت آموزی قرار گرفتند. همچنین ۸۵۰۰نفر از افراد در محیطهای نظامی مانند سربازان، ۱۴۵۰ مسجد در محلات و ۸۰۰۰ نفر از مداحان و روحانیون از محتواهای آموزشی بهره مند شدند.

همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان در زمینه توسعه منزل های ورزش روستایی

افشار در ادامه از همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان در زمینه توسعه منزل های ورزش روستایی خبر داد و گفت: ۱۲۱۰ منزل ورزش روستایی جهت ایجاد تحرک و نشاط اجتماعی با حداقل هزینه ها ایجاد شده است هست. بهیاری ها، مکان های بلااستفاده این روستاها را معرفی کرده اند تا این اماکن با حداقل هزینه تجهیز و بازسازی شوند.

وی با اشاره به برقراری ۷۹ هزار تماس با خط ملی اعتیاد در سه ماهه نخست امسال تصریح کرد: ظرفیت خط ملی اعتیاد پاسخگویی به ۴۰۰ هزار تماس در سال است که بنا داریم در همکاری با شرکت بهزیستی و با جانمایی تازه این ظرفیت را زیاد کردن دهیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه اظهار کرد: کانون همیاران سلامت روان در ۲۹۰ دانشگاه، مشمول بر ۱۲۰ دانشگاه دولتی و ۱۵۰دانشگاه فنی- حرفه ای، ۵۵ دانشگاه فرهنگیان و ۱۰ دانشگاه خبر نور تحت پوشش قرار داده است.

پیش نویس قانون تازه مبارزه با مواد مخدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام، جهت برطرف ابهامات

رفع ابهامات جرایم مخدرهای تازه با بررسی قانون مبارزه با مواد مخدر / تعیین وظیفه اموال قاچاقچیان

افشار در ادامه ضمن تشریح جزییات بازبینی در قانون مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: تغییرات قانون باید به گونه ای باشد که در صورت عوض کردن در یک جز ء تمام بدنه قانون نیز متناسب با آن عوض کردن کند. در یک سال گذشته کارگروه های جامعی با حضور دستگاه های متفاوت مقابله ای و دستگاه قضایی در مورد بازبینی قانون مبارزه با موادمخدر برگزار شده. پیش نویس قانون تازه و اصلاحات آن آماده شده است و تقدیم مجمع تشخیص مصلحت نظام شده است هست. این قانون ممکن است مانند گذشته از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام بازبینی شود و یا اختیارات آن به مجلس شورای اسلامی سپرده شود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در قانون تازه تکالیف دستگاه های متفاوت آینده نگری شده است و گارانتی اجرایی مصوبات ستاد و انسجام یکپارچگی در قانون مورد توجه قرار گرفته هست، افزود: در اصلاح قانون بر کم کردن آسیب و مواظبت های بعد از درمان تاکید شده است است همچنین تلاش شده است است تا در مورد بعضی از مصوبات آن برطرف ابهام شود. به طوری که بتوانیم در صورت ورود مواد تازه به لیست مواد مخدر در سریعترین وقت نسبت به آن تصویر العمل نشان دهیم و همچنین محکومانی که ملزم به پرداخت جرایم نقدی هستند و این مبلغ را پرداخت نمی کنند، نیز تعیین وظیفه شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در قانون مبارزه با مواد مخدر بر پیشگیری و صیانت تاکید جدی شده است است همچنین در زمینه شناسایی و مصادره اموال قاچاقچیان نیز بررسی هایی جهت تعیین وظیفه آن انجام شده است است آیا که اگر می خواهیم کمر قاچاقچیان را بشکنیم باید ضبط و مصادره اموال و دارایی های آنان را مورد توجه قراردهیم. این حق معتادان است که دارایی های نابجا و کلان قاچاقچیان از آنها ضبط شود و در مسیرمبارزه با مواد مخدر قرار بگیرد.

کارها کشور عزیزمان ایران جهت مبارزه با مواد مخدر در حوزه بین الملل

افشار در ادامه با اشاره به کارها کشور عزیزمان ایران در حوزه بین الملل تصریح کرد: اخیرا نشست میثاق نامه پاریس در وین برگزار شده است که زمینه مساعدی جهت تبادل اطلاعات بین کشورهای در معرض ترانزیت و کنترل باندهای قاچاق مواد مخدر فراهم کرده اند. همکاری دو جانبه و چند جانبه ای نیز بین ایران، افغانستان، کشورهای همسایه و آسیای میانه به وجود آمده هست. در این نشست مطرح شد که کشور عزیزمان ایران یکی از موفق ترین کشورها در زمینه کنترل اچ آی وی بین معتادان بوده به طوری که پیشنهاد داده شد تا نشست آتی با محوریت کم کردن تقاضا و تجارب کشور عزیزمان ایران در کنترل اچ آی وی در بین معتادان در کشور ما برگزارشود و کشور عزیزمان ایران میزبان این نشست باشد.

تولید مواد مخدر در افغانستان زیاد کردن می یابد

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه براساس آینده نگری های بین المللی میزان تولید مواد مخدر در افغانستان زیاد کردن خواهد یافت و در نتیجه ورود این مواد به اروپا نیز زیاد می شود، تصریح کرد: به همین میزان سهم ما نیز در مبارزه با مواد مخدر به علت قرار گرفتن در مسیر انتقال این مواد زیاد کردن خواهد یافت. به گفته مسئول آمار شرکت ملل در دیدار اخیر خود از ایران، کشور عزیزمان ایران تنها کشوری است که در زمینه پیشگیری و درمان سرآمد و به روز است.

کشف حدود ۲ تن مواد مخدر از اطراف مدارس

افشار در ادامه با اشاره به کشف نزدیک به دو تن مواد مخدر در اطراف مدارس نیز توضیح داد: این برنامه به شکل یکسان بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی برگزار شده است هست. از آنجا که کشور ما در مجاورت بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر واقع شده است است باید تلاش کنیم تا کمترین تأثیر را بر روی گروه های حساسی نظیر دانش آموزان داشته باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه براساس قوانین بین المللی حداقل در شعاع ۵۰۰ متری محل های حساس نظیر پارک ها، سینماها و مدارس باید به دقت رصد شوند، اظهار کرد: در کشور عزیزمان ایران نیز براساس تفاهم نامه سال ۹۶ این مسئله در دستور کار قرار داده شد و نیروی انتظامی بر مدارسی که در نزدیکی بافت های حاشیه ای هستند تمرکز کرد. این آمار نشان دهنده مصرف مواد مخدر در مدارس نیست بلکه اقدامی پیشگیرانه است و این دو تن مواد گرم به گرم به وسیله خرده فروشان توزیع می شده است و از سوی مأموران نیروی انتظامی جمع آوری و ضبط شده است است.

وی در ادامه افزود: ممکن است نشانه این فروشندگان دانش آموزان نبوده باشد ولی مطلقا نباید نزدیک مدارس شاهد چنین مسائلی باشیم. این طرح در آینده نیز در دستور کار قرار خواهد داشت.

هزینه درمان اعتیاد

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هزینه درمان در کشور ما اوج نیست ولی تمکن و استطاعت مالی خانواده های آسیب دیده در کشور پایین هست، تصریح کرد: هزینه درمان سرپایی به شکل ماهیانه در کشور عزیزمان ایران بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان و در مراکز اقامتی میان مدت بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برآورد می شود.

افشار با بیان اینکه ۸۹ درصد از خدمات درمانی از سوی بخش غیر دولتی و شخصی ارائه می شود تصریح کرد: سهم دولت در این عرصه پایین است و زیاد معطوف بر کم کردن آسیب در حوزه معتادان پرخطر، شلترها، مراکز نگهداری معتادان مبتلا به HIV و… هست. جهت جبران این نقیصه بحث بیمه درمان معتادان و خدمات پایه و خوابیدن در دستور کار قرار گرفته هست. الزام قانونی جهت وزارت رفاه وجو داشت که تا سال ۹۲ این قانون مغفول بود ولی از سال ۹۲ تا ۹۶ اعتباری در قانون در نظر گرفته شد. با این وجود از این بودجه جهت بیمه درمان معتادان استفاده مطلوب نشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیش زمینه بهره مندی معتادان از بیمه درمانی نیازمند احراز هویت آنان هست، تصریح کرد: جهت حل این مسئله طرح «یاری برگ» جهت سال ۹۷ آینده نگری شده است است تا از این طریق بخشی از مجموع اعتبارات بیمه سلامت که بین ۷۸ تا ۷۹ میلیارد تومان است تبدیل به اعتبار حمایتی و در اختیار وزارت بهداشت و شرکت بهزیستی قرار بگیرد. در قالب این طرح قانون های حمایتی و درمانگران اعتیاد مبادرت به درمان اعتیاد افراد بی بضاعت می کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به فعالیت ۲۴۱۱، NGO و زیاد کردن صددرصدی این تعداد در چهار سال گذشته افزود: فعالیت این تعداد NGO بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از جامعه نشانه را تحت پوشش قرار می دهد و باید تعداد این مراکز را به زیاد کردن پوشش ۴۰ تا ۵۰ درصدی توسعه دهیم. بنابراین این تعداد شرکت های مردم نهاد باید ۲.۵ برابر شوند و به حدود ۵۰۰۰، NGO برسند.

افشار با بیان اینکه میزان همکاری شرکت های مردم نهاد در حوزه درمان نسبت به سایر حوزه ها کمتر هست، تصریح کرد: از آنجا که این وظیفه قانونی وجود دارد که ۵۰ درصد از منابع باید به سمت پیشگیری از اعتیاد معطوف شود بنابراین فعالیت های شرکت های مردم نهاد نیز باید به سمت پیشگیری از طریق آموزش عمل کند همچنین در مرحله بعد نیز حوزه صیانت مد نظر قرار بگیرد تا به این ترتیب توفیق در درمان و پیگیری به اشتغال معتادان بعد از درمان آن ها زیاد کردن یابد.

وجود ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف کننده مستمر مواد مخدر در کشور

اعتیاد در کشور زیاد کردن نیافته است

او با اشاره به اینکه در حال حاضر دو میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف کننده مستمر در کشور وجود دارد، گفت: اعلام این آمار به معنی تعداد معتادان نیست. این مصرف باید منجر به ایجاد وابستگی شود به طوری که فرد در صورت عدم مصرف دچار علایم جسمی و روانی شود. بنابراین اگر با این دید بررسی کنیم تعداد معتادان دو میلیون و ۸۰۸ هزار نفر نیست. مطمئنا تعداد معتادان کمتر از مصرف کنندگان مستمر است.

افشار با تأکید بر اینکه اعتیاد در کشور ما زیاد کردن نیافته هست، اظهار کرد: در سال ۹۰ اعلام شده است بود که سه میلیون و ۳۰۰ هزار معتاد در کشور وجود دارد ولی براساس طرح مشابهی که در سال ۹۴ و ۹۵ اجرا شد این تعداد به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده هست. بنابراین تعداد معتادان زیاد کردن نیافته ولی ممکن است به علت زیاد دیده شدن معتادان متجاهر در سطح شهر این تفکر جهت مردم ایجاد شده است باشد که تعداد معتادان زیاد کردن یافته است.

دلایل زیاد کردن معتادان متجاهر در کلانشهرها

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با اشاره به دلایل زیاد کردن تعداد معتادان متجاهر در سطح کلان شهرها تصریح کرد: یکی از دلایل این مسئله عوض کردن الگوی مصرف بوده است آیا که با توجه به گران شدن شیشه، معتادان به سمت الگوی کم مصرفی مثل مصرف همزمان گل، تریاک و قرص های روان گران حرکت کردند.

وی با بیان اینکه ظرفیت ساماندهی و نگهداری معتادان در سال های اخیر ۲۰ برابر شده است هست، تصریح کرد: جهت مثال پیش از این ظرفیت مرکز اخوان ۴۰۰ نفر بود ولی این تعداد به ۸۰۰۰ نفر زیاد کردن یافته هست. از آنجایی که مراجعه کنندگان به مراکز ماده ۱۶ ممکن است با عود کردن درمان مواجه شوند بنابراین باید در مسئله بازسازی و ترمیم درمان آن ها توجه شود. جهت مثال باید حمایت های خانوادگی، ایجاد شغل و حرفه مد نظر قرار گیرد.

افشار با اشاره به اینکه هر ۱۰ سال یکبار مطالعات وسیع و گران قیمتی در مورد آمار معتادان در کشور انجام می شود، توضیح داد: در آخرین مطالعه ۶۵ هزار نمونه مورد پرسشگری قرار گرفتند ولی به علت عوض کردن الگوی مصرف قرار است مطالعات هر پنج سال یکبار انجام شود. همچنین مطالعه دیگری در حال انجام است که نتیجه های آن به زودی اعلام خواهد شد.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با انتقاد از آمارهایی که به مدت وقت دسترسی به مواد مخدر اشاره می کند نیز گفت: در همه جای دنیا میزان دسترسی به مواد مخدر در بافت های حاشیه ای زیاد هست. مانند این است که شما برابر یک داروخانه بایستید و مدت وقت دسترسی به دارو را اندازه گیری کنید. مسلما دسترسی به مواد مخدر در بعضی از مناطق شهر زیاد است ولی نمی شود گفت که این مدت وقت به طور دقیق و میانگین به چه میزان هست. این مدت وقت به موقعیت جغرافیایی بستگی دارد. هر جا تراکم معتادان زیاد است خرده فروشان نیز زیاد هستند. چه بسا خود معتادان به اجبار اقدام به خرده فروشی کنند. در کشور نیز در بعضی از شهرها مواد مخدر به مشکل پیدا می شود.

گل؛ دومین مخدر مصرفی

وی با اشاره به تنوع مواد مخدر در کشور اظهار کرد: این مواد در دو گروه مواد مخدر نظیر تریاک و مشتقات آن مثل هروئین، کراک و مورفین و دسته محرک ها مثل آمفتامین، شیشه، مت آمفتامین، روانگردان ها و مواد توهم زا قرار دارند. از سال ۹۴ و ۹۵ تریاک و مشتقات آن بالاترین میزان مصرف را به خود تخصیص داده شده است داده اند به طوری که ۶۵ درصد معتادان مصرف کننده هروئین بودند.

افشار با بیان اینکه در سال ۹۰، شیشه با ۲۶ درصد در رتبه دوم مصرف مواد مخدر قرار داشت، بیان کرد: این میزان با کم کردن به ۸.۲ درصد باعث شد تا ماده مخدر گل به دومین ماده مخدر مصرفی در کشور تبدیل شود و بین ۱۰ تا ۱۱ درصد مصرف مواد مخدر را به خود تخصیص داده شده است دهد.

افزایش قیمت شیشه برخلاف انتظارات تریاک و هروئین ارزان نشد

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن تشریح آخرین تغییرات قیمت مواد مخدر نیز توضیح داد: آینده نگری می شد تا میزان قیمت تریاک و هروئین به علت زیاد کردن تولید افغانستان با کم کردن روبرو شود ولی این اتفاق نیفتاد. ممکن است علت این مسئله مدیریت بازار باشد و یا اینکه این مسئله را نشان دهد که همه مواد وارد شده است به کشور از جانب افغانستان نیست. با این حال قیمت شیشه زیاد کردن قابل توجهی یافته است.

روش های تازه قاچاق مواد مخدر

وی با اشاره به روش های تازه قاچاق مواد مخدر به کشور نیز گفت: معادله قاچاق مواد مخدر بسیار پیچیده است و چون سود بالایی دارد با روش های تازه و حتی عجیبی انجام می شود. استفاده از منجنیق و پرتاب مواد مخدر به داخل مرزهای کشور، استفاده از هواپیمای پاراگلایدر و قطع سیمهای خاردار و استفاده از آن ها جهت آوردن مواد مخدر بخشی از این روش ها هست. با این وجود بروزترین راه ورود مواد مخدر به کشور عوض کردن مسیر مرزهای زمینی به مرزهای دریایی هست. افشار در ادامه توضیح داد: مسیر تازه ورود مواد مخدر از خاک پاکستان و استفاده از بندر گواتر و بندر کراچی و انتقال آن از طریق دریای عمان و خلیج فارس هست، به همین علت در حال زیاد کردن منابع و تجهیزات مرزبانی و استفاده از قایق های تندرو ارتش و سپاه هستیم. با این وجود به علت عوض کردن مسیر میزان کشف مواد مخدر در بوشهر در سال ۹۶ نسبت به سال های قبل زیاد کردن 100 درصدی داشته هست. اخیرا محموله بزرگی نیز در خوزستان کشف شده است است.

واژه های کلیدی: قانون | قانونی | مبارزه با موادمخدر | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه